Tävlingar Visingsö Golfklubb

Nu är tävlingssäsongen igång. Alla tävlingar hittar du här på hemsidan, eller i Min Golf.

Torsdagsgolfen kommer vara lite annorlunda i år. Vi startar redan13:e juni och det blir 8 omgångar, varav dina 5 bästa ronder genererar poäng. Det innebär att om du inte har möjlighet att spela alla 8 ronder, så har du ändå chans på vinst. Och som tidigare så premieras även veckovinnaren.

3 av tävlingarna kommer att ingå i en Eclectic-tävling, Sjööslaget, Wisingsborgs Trädgård och Manges korvaslag. Det innebär att om du är med på samtliga tävlingar så har du möjlighet att göra en riktigt bra score.

Den 12:e maj står vi som arrangör för H22 seriespel. Då gästas vi av klubbar från Småland som har sitt första möte här på Visingsö GK.

Det blir även en ”kul-tävling” i sommar och några kvällsarrangemang.

Vi kommer också försöka testa digital scoreinmatning vid tävling. Ett sätt att underlätta både för spelare och tävlingsledningen. Låt dig inte avskräckas, det är inte svårt och det finns ”livboj”

Vi ser fram emot en kul och trevlig säsong tillsammans med er.