Om Visingsö Golfklubb

Vad är det som kännetecknar en trevlig golfklubb?

En golfklubb består av flera olika faktorer som bidrar till att varje medlem trivs på sin klubb. Oavsett bana, klubbhus, bra greener, trevligt bemötande och roliga tävlingar så är det till syvende och sist medlemmarna som bidrar till att golfklubben är trivsam.

Vad som kännetecknar Visingsö golfklubb är att det finns aktiva medlemmar som tillsammans bidrar till ett trevligt och positivt klimat i klubben. Oavsett tävlingar eller ett tufft matchspel så lämnar vi tävlingen i god anda. Vi värnar om varandra då vi inte är så många och alla är välkomna att delta och känna sig inkluderade och delaktiga- som att gå med i en boll en vanlig dag eller i tävlingar. Som en bekräftelse på detta kan vi se i vårt klubbmästerskap där vi de senaste åren har ökat vårt deltagarantal, oavsett kön. Hur kommer det sig? Efteråt går vi ut och äter avslutningsmiddag tillsammans på en av öns restauranger där vi umgås och firar de som blev klubbmästare. Sådana aftergolf sker vid andra tillfällen under säsongen.

Vad bidrar detta till? Vi skapar en god social gemenskap i klubben och som bidrar till att klubben är trivsam där varje medlem och greenfeegäst är viktig.

Bankgiro: 5178-3942

Swish: 1232238566